SØNDAGSENGLER

IMG_2039

Fikk ryddet ut julen sånn litt på overtid i går kveld.

Vurderte faktisk å skifte ut de røde julekulene, glitteret og englene med gule påskekyllinger. Julen varer jo helt til påske sies det. Tiden løper så fort. Alt det som det var så lenge til er nå. Jeg merker det når jeg ser hvem som fyller år på Facebook. Jøss, hadde ikke det mennesket fødselsdag for litt siden? Et år, ti år, vips, tiden fyker av gårde, heng med, heng med, tenker jeg.

Jeg liker søndager. De er hvileskjær.

Våkne tidlig, sitte og tenke lange tanker mens min kjære fremdeles sover. Vi har snart vært kjærester i to tiår. Det kjennes lenge ut, men også kort. Det tar tid å nå fram til et annet menneske, skape et rom av trygghet og frihet. Ja, vi river og sliter i seletøyet av og til. Jeg med min lengsel etter å erobre nye landskaper, min kjæres mer stasjonære tilstedeværelse. Men dagene er fine, har stort sett alltid vært det.

Vi er heldige vi som bor her i dette lille fredelige landet.

I dag er mine problemer ikke større enn valget mellom kokt eller stekt egg til frokost. Jeg har er oppslått manus foran meg, leser litt replikker. Seks syv uker til premieren. Vi er godt i gang. Jeg har jobb i tre år framover, en hel sau og et halvt reinsdyr i fryseboksen. Jo da, alt kunne vært verre:)

Hva denne bloggen handler om?

Ikke noe større enn at jeg vil si TAKK for dette vakre livet. man kan ikke hyle og jamre seg over tingenes tilstand på en vakker søndag når fjorden ligger stille, fjellet har en stripe av gull over seg. Solen ligger og lurer bak åsene, om noen dager vil den komme over kanten. Det blir stadig lysere. Hva annet kan man si enn: Takk?

Legg igjen en kommentar

