MANDAG MORGEN KLOKKEN HALV NI

IMG_3006

MANDAG MORGEN KLOKKEN HALV NI

Hva betyr noe i livet? En premiere? Gode ord i avisen? Ry? Status?

Nei, ingen av disse tingene betyr så mye i mitt liv.

Jeg sitter i hotellsengen og skriver dette. Hører pusten fra min kjære som sover tett ved. Det betyr alt, ja, mest av alt. Nærhet. Kjærlighet.

Et stigende morgenlys der ute. Sterk kaffe i koppen. Fridag i dag. Vi skal opp i de svenske fjellene. Det skal bli godt Det har vært noen hektiske uker, urpremiere, slit og strev.

Jeg slang inn en blogg for noen dager siden, en kort tekst om trollene på nettet. Nå ser jeg at den er lest av mange titalls tusen, og mange har kommentert. Trollene vet sin besøkelsestid selv når det handler om dem. Og atter en gang evner de ikke å lese hva som står. Man går rett på teksten og evner ikke å se satire eller metaforer. Troll trigges av enkelte ord. Og for troll er ord bare ord uten noen dypere mening. Har du ordet MUSLIM i en tekst generer det tusenvis av klikk på nettavisene som stadig legger ut bloggen min. Og denne gangen er jeg en forkvaklet venstrefreak som sprer hat og gørr, en landssviker som kjører landet på rævva. Jo da.

Ja, jeg sitter her i sengen. En cello spiller i brystet. Moll. Skal man bare lukke øyne og ører? Nei, det skal man ikke. Men i dag er jeg sliten.

Jeg kjenner ikke mitt eget land igjen! sier de reddeste blandt oss. Nei, det gjør ikke jeg heller. Hvor ble kjærlighet og empati av? Hvorfor kan vi bare elske de som ligner på oss selv? Hvorfor kan ikke dette landet se mennesker og ikke bare prinsipper og sak? Ingen skal ha noe mer enn andre! sier du som håper på en ny regjering som skal får dette landet på føttene igjen. Ja? Det høres nesten ut som om du er sosialist? Dele likt liksom? Er du dum eller?

En kommentar om “MANDAG MORGEN KLOKKEN HALV NI

  1. Her var det stille gitt! Kanskje noen har troll i sine ord i dag? Slipper man ut disse, kan de vel bli til stein..? Og da kan de kanskje ikke brukes mer! Helt sikkert derfor det plutselig ble tyst, ja;)
    Nyt fjellet! Balsam for en sliten:)

Legg igjen en kommentar

