NÅ VET JEG HVEM VI ER

64387_10151830052998989_1862936009_n

NÅ VET JEG HVEM VI ER

*

da vi la grunnmuren til dette huset

hadde vi så mange håp

mens veggene reiste seg

sto vi hånd i hånd og tenkte på alt som skulle komme

første natt med tak over hodet, husker du?

vi lå tett sammen på ingenting

bare en stikkflamme som holdt på og fortære oss

og nå?

nå står huset her i all sin prakt

og vi? du og jeg? vi sliter i seletøyet

vil vekk fra dette skrekkens byggverk

med for trange rom og lav takhøyde

ja?

vi var som best når vi ikke visste hvem vi var

nå vet jeg hvem vi er

og jeg roper ut i de klamme værelsene:

hva skulle vi med alt dette?

*

Sven Henriksen – snart vår 2013

En kommentar om “NÅ VET JEG HVEM VI ER

  1. Sitter ved innløpet til Stockholm og ser ut over en regning stad, ser faktiskt hele den praktfulla byen!
    Stua full av pakker og papir fra i går, julaften.
    Ingen brydde seg om å ta med seg noe når de gikk hjem i natt, -kommer å henter om et par dager!
    Ingen behøve noe av det som lå under juletreet, men vi hadde det hyggelig så lenge det varte, selv om det var for mye mat, vin, snaps og øl!
    Så fikk jeg se din blogg, leste og tenkte:
    Det er flere der ute som tenker samme tanker!
    Ska vi love hverandre at neste jul, da blir det annerledes?
    Eli

Legg igjen en kommentar

