JEG KJENNER IKKE LANDET MITT IGJEN

IMG_0229

JEG KJENNER IKKE LANDET MITT IGJEN

Det har skjedd noe med oss. Vi, som var et nøysomt folk, som hjalp hverandre, som sto oppreist i storm og vind.

Ja, hva har hendt med oss? Er det bare oljepengene vi har fått mellom hendene som har gjort så mange av oss så hatefulle her i denne utposten av et land? Er det all velstanden som gjør at vi ikke takler å få gjester?  At vi er skeptiske til alle fremmede som ikke ligner på oss selv? Ja, jeg vet, verden går både forover og bakover samtidig. Noen gode mennesker går i front, og andre vil reversere verden. Men vi kan ikke lenger lukke øynene for at alt for mange mener at noen mennesker er mindre verdt enn andre.

I går leste jeg en skremmede tråd under en artikkel på Ytring på nrk.no der en ung mann hevder at alle tiggere er kriminelle. Tråden var så hatefull, så lite nyansert, så full av forakt at jeg følte gulvet begynte å gynge under føttene mine. Jeg har skrevet om dette før på egen blogg, og folk har ikke vært sene om å kommentere. De groveste svarene har f. eks vært: «Ja, jeg gir gjerne til tiggere, f. eks en kanne cyanid, så kan de sitte der og brennes opp innenfra!» Eller: «Hvorfor ikke binde dem fast til trærne i parken og la kråkene hakke ut øynene på dem? Kråkene trenger vel også mat?» Eller hva med denne: «Gi dem en pistol, så kan de skyte seg i hodet der de sitter i eget piss og dritt!»

Jeg har et filter på bloggen som stanser alle kommentarer, og jeg velger derfor hvilke jeg vil slippe gjennom. Alle disse verstingene har jeg sendt rett i søppelbøtta, men de er prentet inn i hukommelsen for alltid. Og jeg spør: Hva skjer med dette landet? Hvorfor er noen av oss så fulle av hat? Og hvem har glemt å oppdra ungene sine slik at de er blitt slike folk?

Ja, det legges ut stadig fler «gråsone-tekster» på nettet, og folk deler den og skriver: «Tankevekkende!!!!» med mange uttropstegn bak. Ja, det ER tankevekkende når folk får seg til å stigmatisere en hel folkegruppe. At man glemmer å se mennesket, individet. For vi har en annen lignende gruppe som lever på gaten, som raner og stjeler, som ligger samfunnet til byrde. De kalles narkomane. Byen tyter over av dem. De jages rundt av politi. Ryddes vekk før turistene kommer. Og mange av dem ligger på gaten og dør mens folk skræver over dem der de ruser forbi med fulle handleposer. Men vi stigmatiser dem ikke på nettet fordi de fleste av oss har noen i familien eller vår nærhet som har et rusproblem. Og vi vet at alle narkomane har sin helt egen unike historie. Og de er vår bror, vår søster, mor eller far osv. Derfor er det ikke så lett å hate eller stigmatisere dem. Men for f. eks romfolket er det fri flyt for ytringer av verste sort, fordi de ikke er våre egne.

Nei, jeg kjenner ikke landet mitt igjen. I disse dager er de fleste opptatt av forbud MOT tigging. Mener at det vil løse alt. Jeg håper på at vi kan få noen nye forbud MOT hat og slike ytringer. Og at vi kan få noe ytringer FOR empati og nestekjærlighet. For vi kan ikke dra VI ER KRISTNE HER I LANDET!-kortet bare når det passer oss selv! For om man kaller seg kristen så skal du «elske din neste som deg selv.» Og det gjelder alle, også de som ikke ligner på oss selv. Det er en enkel ABC. Men selv KrF som kaller seg partiet der «menneskeverdet skal stå i sentrum» snur seg en annen vei i denne saken.

Når står hatet i veien for alle gode løsninger. Og det ender vel som en viss borgermester gjorde i New York i sin tid, man spyler byen ren for alle individer man ikke orker å se fordi det blir for plagsomt. Spyler dem med vannslanger og tåregass, slik man gjør i Hellas. Eller bare lar dem forsvinne som i Paris. Og hvor de ble av er ikke så viktig, for nå er det ro og fred i gatene og «skikkelige» mennesker kan få gå i fred.

Hva var det jeg leste på nettet i går? «Skal de rike straffes for at noen er fattige?» Nei, det skal de ikke. Men de rike kan ihvertfall la vær å hate, tråkke på folk og sparke vekk et ynkelig pappbeger på fortauet. Ja, jeg har sett det med egne øyne. Voksne velkedde mennesker som hveser til eldre mennesker: KOM DEG VEKK, DITT AVSKUM!!!

Nei, jeg kjenner ikke landet mitt igjen. Jeg vet ikke om jeg orker og synge: JA VI ELSKER DETTE LANDET lenger heller, der det DURER frem i dyre selvopptatte sko. Jeg skammer meg.

136 kommentarer om “JEG KJENNER IKKE LANDET MITT IGJEN

  1. Det som skaper det største problemet er at politikerne ikke har handlekraft til å stramme inn innvandrings og asyl politikken til Norge. som en tydelig også ser er det ingen plan for den innførsel av utlendinger, som finner sted i dag. Det er tydelig at politikerne har mistet kontrollen når en først leser at innvandringen til Norge har gått ned,, og i neste åndedrag leser neste dag leser at den er øket med 20% .

    Det er mange som også ønsker innvandringen velkommen av økonomiske grunner for eget økonomisk godtbefinnende, for å presse prisene på sin bolig opp, og lønningene ned. Faktisk skyter det såkalte arbeiderpartiet og LO som av gammel vane samarbeider med AP.seg selv i benet, ved at de skyver arbeiderklassen til å stemme på Frp. som er under forandring å klarer best å fornye seg til et parti som er nærmere arbeiderklassen, mens Høyre og AP. er blitt veldig like.

    Det er vel heller ingen tvil om at når AP gir milliardbeløp til de rikeste i tro om at disse skal skape flere arbeidsplasser,og ikke gir noe til den vanlige borger, da begynner folk å forstå hvor landet ligger. Arbeiderpartiet overlater styringen til kapitalistene ved å gi de penger fra fellesformuen i den tro at de vil forvalte pengene til beste for landet, som alt annet AP ikke klarer å styre selv,. der de helst vil flytte papirer, lage lover som binder folk på armer å ben, å sørge for sine egne venners venner, og seg selv.

    Det mest riktige er å hjelpe folk i de land de bor, med garanti som følger, og en tiltrodd person til å sørge for at pengene ikke går til korrupsjon, og våpen, som de unnfallende politikerne har ansvaret for, Det er jo ikke deres egne penger de noen ganger deler ut i hytt å pine.

    Jeg leser i dag at en pakistaner håper det blir likestilling etter valget, vel å bra,men når de ikke klarer å få til likestilling mellom kvinner å menn i Norge en gang, har jeg dessverre ikke tro på dette,

  2. Jeg skjønner at du skammer deg, Sven. Og det burde du også. I likhet med alle andre selvhatende anti-hvite nordmenn, som ikke har begrep om hvordan globalistene river ned hele fundamentet som våre forfedre bygde denne nasjonen på.
    Vi nordmenn har nemlig fått nok! Nok av at det alltid er ‘vår skyld’, all urett som noensinne er blitt gjort mot andre folkeslag. Lei av å skamme oss over å være norsk. Olje var vi riktignok heldige som fant, men det er vårt folks målrettethet, disiplin, og jernvilje som gjorde det mulig å utvikle metoder for å hente opp det svarte gullet fra under nordsjøens bunn. mange andre land har vært mye ‘heldigere’ med naturressursene, men uten evne til å forvalte det på en god måte, til felles beste for sitt folk.

    Og veldig mange nordmenn er gått lei av at pengene vi sparer og investerer for at våre barn og barnebarn skal kunne få et godt liv, nå skal deles med all verdens folk, bare de setter foten innenfor riksgrensen. Det er bare naturlig at man vil verne om seg og sine først. Dernest resten av verden.

    Og for dere som fortsatt tror på det flerkulturelle samfunnet; hvert år ankommer en folkemengde på størrelse med Drammen by til Norge. Det må bygges infrastruktur for en hel mellomstor norsk by -hvert år-. Dette er godt nytt for finanseliten, storkapitalen og investorer. De tjener mye på den økte etterspørselen av varer/tjenester/infrastruktur all innvandringen bringer. Og de kan velge fritt i billig arbeidskraft. Men økonomien blir holdt på et kunstig høyt aktivitetsnivå, såkaldt liberalistisk vekstøkonomi, og ifølge alle økonomiske teorier vil denne boblen sprekke. Og hva gjør vi da? Det hele fremstår i økende grad som et pyramidespill, der finanseliten tjener penger, mens skattebetalerne tar regningen. For mens disse tjener penger, sitter den vanlige nordmannen igjen med milelange sykehuskøer, underbemannet politi, et beinhardt boligmarked, sprengt kollektivtrafikk, økt sosial uro, harde kår for ufaglært ungdom, etnisk splid, mindre solidaritet, et hardt skattetrykk og reduserte velferdsordninger.

    Dette er prisen for det flerkulturelle samfunnet, og alle dere ‘snille gode mennesker’ som går ‘det godes tjeneste’ og roper etter mer ‘medmenneskelighet’, dere er storkapitalistenes nyttige idioter. SSB har nå slått spikeren i kisten, og Finansavisen bekrefter det vi alle visste: innvandring til Norge kommer til å koste oss pensjonsfondet. Regnestykket er gjort opp, så enkelt er det.

    Men selvsagt må man behandle alle med respekt, innvandrer eller ei. Norsk folkeskikk må gjelde. Og om 20 år er det vi nordmenn som kommer med pappkruset og tigger, når dagens politiske ledelse har ført oss i ruin.

    • R. Jonsen: Slutt å si «Vi nordmenn», og insinuere at det norske folk er enig i fascistpropgandaen din! Det er ikke folk. Det er kanskje 1 av 100 som er av din kaliber, og dere er ikke representativt for folk flest. Folk flest vil ikke ha det landet du og Breivik ønsker dere. De fleste blir kvalme av sånne som deg, og skulle ønske man kunne frata dere statsborgerskapet og sende DERE vekk.

      • E. Xith: Du er en løgner! Folk flest har fått nok av arrogante muslimer og muslim-voldtektsmenn, tiggende og skitne sigøynerrotter, østeuropeiske tjuveradder og svindlere, og alt det andre krapylet som har overflommet og dritet ned europeiske land som en gang var rene og fredelige. ,Og hvorfor har dette skjedd? Fordi sosialister og andre internasjonalister har grepet makten og drasset inn alle krapylene, rottene, og parasittene som de kunne finne. De som de ikke klarer å drasse inn pøser de penger på som «bidrag» – foilkets penger som de råtne internasjonalistene og sosialistene sløser vekk.

        Forøvrig er det du som er fascisten – jeg har lest hva du skriver om jødene på bloggen din og Hitler ville nok ha mottatt deg med åpne armer. En rasist og forræder er hva du er, i tillegg til en skitten løgnhals.

      • Til bloggeier: Jeg trodde du skrev at du ikke ville godta innlegg uten fullt navn? Synes «E. Xith» som et fullt navn? Men jeg forstår jo godt at reglene kan fravikes så lenge som de uttrykte meningene er i samsvar med dine egne. Hykleriet lever altså i beste velgående.

      • E. Xith, det er helt greit at du provoseres av at andre har forskjellige meninger enn deg. Men kom heller med motargumenter istedenfor å dra inn Breivik i alle mulige urimelige sammenlikninger. De makro-økonomiske analysene gjort av SSB, Finansavisen, Brochmannutvalget og NHO støtter mitt syn. Ditt trekk.

      • E.Xith- Enig! Drittlei av at sinte suttrekopper som legger alt av Norge «elendighet» (merk hermetegn) over på alle de «forferdelige» utlendingene, skal bruke begrepet, VI Nordmenn! jeg er Nordmann og vil IKKE assosieres med disse folkene!

  3. Vi var trygge her før. Vi ble ikke svindlet fra alle kanter. Skumle hvite kassebiler som viser seg å rundstjele deg om natta. En mørk mann på gata som plutselig voldtar. Et politi som ikke kan sperre inne de som gjøre noe galt (som nordmannen tatt 30 ganger for lovbrudd! Han er ute igjen!) Jeg er skeptisk, og jeg er redd. For alle.
    Folkeskikken finnes ikke lenger..

  4. Jeg er innvandrer selv / Må nok si at jeg er enig med de som skriver om innvandrer og dens negative sider I tillegg er jeg født muslim, men er ikke troende. Jeg selv vet om mange som ikke prøver å intrigere seg her til lands, det er ganske så synd å se at noen kan bare komme hit og føle seg hjemme uten å bidra med noe, bare produserer unger mens de leve godt på våre skattepenger. *Ikke alle – men mange* Jeg vil også ivareta de norske verdiene og prøver så godt jeg Kan.

    Dem som sier at Ola nordmann ikke hjelpe andre er bare naive. Vi hjelper praktisk talt hele verden. Kanskje på tide å hjelpe Ola nordmann!

    Du vet det begynner å gå ille når de kriminelle får mere penger og støtte en hva studenter gjør. Med det siver vi bare egentlig at det lønner seg å være kriminell i Norge. Velkommen.

  5. Jeg har aldri skjønt meg på den filosofien som er i norge at det er oss etniske norske det er noe galt med, vi er rasister osv. Hvorfor er det ingen som ser hvordan verden fungerer og konkluderer at det er andre det er noe galt med.

  6. Det er dere, samfunnseliten dvs journalister. politikere og toppbyråkrater som har ansvaret. Det er dere som i smug og uten noen form for debatt eller politisk behandling importerer 10000 fremedkulturelle asylsøkere hvert år. De få politikerne som våger å ta dette opp, blir harselert med og latterligjort. Hovedproblemet, nemlig Schengenavtalen, ble vedtatt uten noen form for debatt eller konsekvensutredning. Gå i dere selv og ikke kom og klag når den vanlige norske borger protesterer mot følgene av handlingene deres. Dere er jo forskånet for problemene, noe vi vanlige borgere ikke er.

  7. I think at least part of the explanation is the culture of collectivism which pervades Norway. We are encouraged to view Norway as a society rather than a group of individuals. The entire political system has this notion at its heart. All forms of collectivism (statism, nationalism, racism, religion etc.) encourage us to see the world in terms of groups, and not as individuals. It is therefore not at all surprising to me that comment fields end up filled with sweeping generalisations made about particular groups. When we cease to see people as individuals which have a value in their own right, the trouble begins. Of course, to a certain extent tribalism is part of human nature. I do not think it helps to reinforce this with our institutions, and we should rather seek to work against this.

    It is worth noting that this is hardly a problem specific to Norway, although it may well be a newer problem here. It may also be that most people in the country do not like to think of themselves in this way.

  8. Eg er ingen rasist eller imot bestemte grupper mennesker, men en kan ikke være så naiv og kalle oss rasistiske fordi vi setter spørsmål om innvandrings politikken i dette landet.. Dessverre har mange av dem som kommer hit ikke samme agenda som oss da de har et annet livssyn og religion. Noe som for så vidt er helt greit, men når noen av dem blir et uro moment i samfunnet vårt er det grunn til å rope varsko. For hvorfor skal plutselig folk som kommer fra land med religiøs uro, være venner med andre personer fra nabolandene sine som de har vært fiender av, plutselig bli venner her i Norge? De har kranglet seg i mellom i hundrevis av år og de vil fortsette å gjøre det her også.. Det er bare spørsmål om tid før de ryker i tottene på hverandre og ikke blir det bedre av at staten trykker dem sammen i bestemte bydeler. Hvor ble integreringen av.. Og en annen ting. Mye av vårt levesett er en dødssynd og svineri i deres øyne. De kommer hit og føler seg støtt av korset i flagget vårt, krever bilder av griser fjernet i fra helsestasjoner og går med drapstrusler så fort noen sier noe negativt om en viss hellig person. Noen av disse er også voldelige mot dem som de mener ikke følger deres lov tross de faktisk skulle forholde seg til den Norske lov. Og med det vil eg referere til saken i dagbladet i dag om de to guttene som ble slått ned på åpen gate fordi de mest sannsynlig var homofile. De som slo snakket ikke norsk seg i mellom, og det kom heller ikke som noen bombe for mitt vedkommende.. Det er noe som heter at en ikke kan blande stein og lær og det tror eg det ligger mye i, men for all del, det finnes veldig mange ålreite innvandrere også. Skal ikke slå alle under en og samme kam, men vi burde ha en mye strengere innvandrings politikk og ikke fullt så åpne grenser. Men kanskje eg bare skal få meg en mulepose og et par skylapper i naivitetens navn og bare poste hyggelige meldinger om våre nye landsmenn og håpe at vi alle er på vei inn i en evig lykkerus i Andeby…….

    • Hvordan kan du påstå at du ikke er rasist, for så å påpeke at «det ikke kom som noen bombe for ditt vedkommende» at de som hadde slått ikke snakket norsk seg imellom? Om ikke det er et rasistisk utsagn, vet ikke jeg. Og når du først beveger deg inn på temaet homofili: det er da absolutt ikke slik at homofile ikke møter hat og motstand også fra etnisk norske landsmenn, eller fra «gode» kristne mennesker, for den saks skyld. Konservative kristne er slettes ikke noe bedre på det punktet enn for eksempel muslimer.

      Videre peker du på at vi burde ha en strengere innvandringspolitikk, og at vi har så åpne grenser. Norske grenser har vært stengt for vanlig innvandring siden 90-tallet, men dessverre er det slik at for eksempel vår alles kjære Siv Jenssen, med sitt simple språk, hjernevasker nordmenn til å tro at «det er så mye innvandring til Norge». Siden det ble slutt på innvandringen på 90-tallet, har de som kommer til Norge vært flyktninger og asylsøkere, foruten om dem som kommer som et følge av familiegjenforening. Mange av dem er politiske flyktninger som er forfulgt og står i fare for å bli henrettet i eget land, og blir plassert i Norge etter avtale med FN. Andre har flyktet fra krig.

      Og det er ikke nok med at grensene er stengt, neida, vi kaster til og med ut enslige mindreårige asylsøkere (som kanskje er blant samfunnets mest sårbare) så fort de fyller 18 år. Sender dem tilbake til krig, tilbake til sult, og tilbake til et land hvor kanskje hele familien deres har blitt utsletta mens de selv har vært i Norge. Og dette fordi Stoltenberg er redd for å tape stemmer til høyresiden i politikken.

      Og integreringsmessig har vi fortsatt en lang vei å gå, men dette går mye på strukturene for eksempel i skoleverket. Det er klart det blir mangel på integrering når alle voksne flyktninger og asylsøkere blir plassert på samme skole for å lære norsk, slik som det i alle fall er her i Oslo. Voksne begynner på Rosenhoff, og eldre ungdom blir plassert på Sogn. Og som de fleste sikkert kan vedkjenne seg, er det nå engang sånn at det ofte er i skole- og jobbsammenheng man i første omgang skaper seg et nettverk. Så i forhold til integrering er jeg faktisk enig med deg. Her trengs en strukturendring.

      Men sånn utenom dette, kan det jo for all del være du i kommentaren din siktet til våre åpne grenser innenfor Schengenavtalen, og at det er østeurpeerne du ikke liker. I så fall beklager jeg misforståelsen.

      • Forskjellen mellom muslimer og konservative som ikke liker homofile er at muslimer går til fysisk angrep på de homofile, mens kristene synes det er feil, men de slår ikke ned folk for det.

        Hvor du har fått det for deg at Siv Jensen hjernevasker folk skjønner jeg ikke. Kanskje du burde prøve å bo i et område hvor det er ekstrem høy innvandring i noen år så kanskje det går opp noen lys for deg i det naive hodet ditt Pernille. Jeg har bodd i et område i Groruddalen hvor det var var 90% innvandrere i sameiet og jeg så hvor dårlig integrerte de var. HAr du foresten stilt deg spørsmålet hvorfor alle flyktinger som kommer til Norge som er under 18 år er menn..

        Til opplysning Pernille så er ikke Stoltenberg redd for å miste stemmer til Høyresiden. HAn har planer om å få seg jobb i FN så det eneste han er opptatt av er gi mest mulig penger i bistand og lider ellers av besluttningsvegring.

      • Ikke vær for sikker på det, Liv. Les for eksempel dette: http://boombaraboom.blogg.no/1325460032_sltt_til_blods_fordi_.html så ser også du at en ikke trenger å være av en annen etnisitet for å slå ned homofile. Og dette er nok langt fra den eneste saken hvor den eller dem som utøvde vold mot homofile var etnisk norske.

        Det er da ingen grunn til å gå til personangrep på meg selv om du er uenig i mine meninger. (Og om du nå tenker at jeg gikk til personangrep i mitt forrige innlegg, vil jeg bare påpeke at jeg stilte spørsmålstegn ved et utsagn, og ikke noe mer enn det).

        Ja, det spørsmålet har jeg naturligvis stilt meg, og jeg mener dette har sammenheng med kulturen i landene disse UNGDOMMENE, ikke mennene, kommer fra. Husk: de er langt fra voksne. For det første: det er ytterst sjeldent at det er guttene selv som ønsker å reise ut på en livsfarlig tur vekk fra familien sin, og uten familien sin. Det er foreldre som ønsker et bedre og tryggere liv for barna sine, og av den grunn nærmest tvinger barna sine avgårde. Når jeg skriver at det har med kultur å gjøre, sikter jeg til hvordan man i mange andre land har mye større fokus på å fremme sønnene enn døtrene sine, og hvor det å være gutt er høystatus, og dermed gir bedre muligheter. Dessuten tror jeg foreldrene ser sønnene sine som bedre rustet for den lange, farlige reisen enn hva de ser døtrene sine som.

        Det er klart Stoltenberg er redd for at partiet hans skal gå nedenom og hjem, uavhengig av hvilke karrieplaner han selv har.

      • Var ikke noe svar knapp på siste innlegget ditt så da sender jeg svar på det første innlegget i stedet.

        Selvfølgelig er det unntak når det gjelder Etniske norske også. Finnes jo så klart tullinger blant dem også. Trist er det jo uansett. Uansett så er de fleste sakene gjelder dette menn med utenlandsk bakgrunn. Mitt forrige innlegg var ikke ment som et personangrep, men synes det blir litt latterlig å skylle på at Siv Jensen hjernevasker deler av befolkningen og at alle som prøver å komme hit trenger beskyttelse. Mange av disse ungdommene du snakker om også klarer man jo ikke helt å stadfeste alder på også. Generelt så synes jeg det er litt lettvint å kalle folk rasister og være kjempe for mer innvandring når ingen egentlig ønsker å bo i de områdene det mye innvandring og de ønsker heller ikke bo sammen med etniske norske. Det er jo bare å se hvordan bosettingen i Oslo har blitt. Noen vil sikkert kalle meg rasist, men jeg har aldri slått noen eller ropt etter noen pga hudfarge/etnisitet. Har til og med hjulpet flere innvandrere ut i jobb. Men jeg har jo selv opplevd å blitt slengt stygge ord til fordi jeg er hvit da….

      • Hei Pernille 🙂 Nei eg er ikke rasist. Som rasist ville eg ikke ha haiket og satt meg inn i en bil til en mann fra Kongo (en utrolig hyggelig mann faktisk) eller hjulpet en dame i niqab inn på bussen med barnevogn, for så gi fra meg setet så hun hadde kontroll på vognen. Det finnes utrolig mange flotte innvandrere, asylsøkere og flyktninger i Norge som har mye å bidra med og det var DEM eg ikke ville dra under samme kam. Eg liker at du setter spørsmåltegn ved mitt innlegg for ting er ikke bare svart hvitt og det kommer vel heller ikke helt tydelig frem i teksten. Det kan virke som at eg skriver utelukkende om muslimer, men eg hadde nok de fleste folkeslag med i tankene. Når eg snakker om innvandringspolitikken, tenker eg like mye på asyl og flyktninger. Det kommer heller ikke godt nok frem. Og når det gjelder etniske grupper som ikke vet til å oppføre seg så syntes eg i dette sammenheng at det hadde lite med saken å gjøre. Når det kommer til mitt syn er eg f.eks imot tåpelige regler som gjør at en afghansk mor blir kastet ut av landet, mens far og deres norske barn blir sittende igjen, for det er vell ikke hudfarge, religion og foreldrenes nasjonalitet som avgjør om barna er norsk? Eller at unge spreke mannfolk får komme hit, mens syke, gamle etc blir stoppet ved grensen fordi de ikke oppfylte et eller annet krav.. Men det eg er i mot er at folk som kommer hit ikke blir sjekket godt nok opp og blir plantet på et eller annet asylmottak i månedsvis uten noen for for oppfølging. Mange av disse kan jo lide av alvorlige psykiske lidelser alt ettersom hva de har opplevd. Og f.eks at en mann fra Nigeria kommer papirløs til Norge med den forklaring at han vil bli drept i sitt eget hjemland og slipper inn og så voldtar både en, to og ti norske statsborgere, er et eksempel på det.. Kanskje grunnen for at han vil bli drept i eget hjemland er pga av nettopp rystende voldtekts saker.. Håper du nå forstår mitt poeng.. Og ja eg sikter til Schengen avtalen og at hvem som helst kan krysse grensen så lenge de tilhører under den.. Det er voldelige grupper, personer, kriminelle og ekstremister eg snakker om, og ja klart de også like godt kan være svensk, men det er ikke til å skyve under en stol at det er merkbart et flertall av dem som tilhører land fra f.eks Afrika, øst Europa, Irak, Syria, Afghanistan osv osv du hører mest om i nyhetsbildet.. Du hører mindre om at f.eks en svenske gikk amok med skyte våpen i et eller annet gjengoppgjør eller at en norsk ungdoms gjeng knuste hundrevis av butikkvinduer i sin egen hovedstat fordi noen i et annet land hadde tegnet en tegning av en de ikke burde tegne… Og når det er forklart må eg jo også nevne at min barndomsvenn var svart, og at eg elsker arabisk musikk og språk og at med våre nye landsmenn har det kommet mye artig kultur og mat. Så ære være dem som kommer hit og oppfører seg som folk, men resten kan dra er det opp til meg.. Om de ikke har arbeid har ingenting med saken å gjøre, men at de er som folk flest, uansett om de leser koran, bibel eller tror på grønne menn fra mars. Og så synes eg du er inne på noe vesentlig.. Innvandrere, skole og bosted.. Ja eg synes det er dumt at de alle samles på samme skole. Gapet mellom oss og dem blir større.. De burde ha blitt bosatt rundt omkring, ikke alle på en plass. Men er det egentlig deres skyld? NEi det er politikerene og den norske stat sin skyld. De tar inn for mange uten å legge opp et skikkelig opplegg for dem som allerede har kommet og de får rettigheter som Ola Nordmann ikke får, f.eks får asylsøkere gratis tannlege. Hva skjer oppi hodet til en fattig statborger som ikke har råd til tannlege.. Skulle ikke han få??? Så om noen er rasistiske så blir det ikke bedre med den politikken som føres. Dessverre 😦

  9. Er selv i mot dagens innvandringspolitikk, men mener alle bør ha normal folkeskikk. Dette gjelder også på nettet. De kommentarene du skriver i teksten er hårreisende. Ja til strengere innvandringspolitikk, nei til hat og stigmatisering av hele folkegrupper!

    • Hva i all verden er hårreisende med å trekke frem situasjoner som er fakta. Om du leser teksten nøye sier eg «noen grupper, personer» og at alle skal ikke taes under samme kam. At der er mange innvandrere som er helt ok og da har eg ikke stigmatisert noe som helst. Og da mener eg ikke at de er ok fordi de har mitt syn, men fordi de oppføre seg akseptabelt mot andre..For meg kan de ha hva slags hud farge de vil, religion og meninger, men å gå løs på hverandre fysisk, drive kriminalitet, danne aggressive voldelige gjenger som plaffer ned uskyldige folk på åpen gate eller skal på tvinge andre sin skikk og tro, det er det eg er i mot. Eg kunne ha skrevet side opp og ned om etniske grupper som eg også mener burde vært satt under søkelyset, men nå handlet dette stort sett om innvandring, Men eg kan godt skrive et innlegg om innvandrere eg synes behandles helt grusomt i vårt land for det er det også mange tilfeller av 😦

    • Hei Bjørn 🙂 Kanskje eg ordla meg noe feil eller ikke utdypet nok.. Du får lese svaret som eg sendte Pernille. To hakk opp..

    • Hei Euqid 🙂 Er det det Bjørn skriver som du referer til? Er du av den gruppen eg nevner i første innlegg eller tilhører du gruppen eg nevner i innlegget som svar til Pernille? Men enig med Bjørn eg også, bare det at han trodde eg er full i hat fordi eg ikke utdypet det eg mente….. Eg ønsker bare et fredelig samfunn som alle uansett bakgrunn kan trives i, men det er det bare politikerne som har myndighet til å gjøre noe med……

      • Hmmm…Redd politikerne ikke har rare makta gitt. Det er nok gutteklubben grei som består av familiedynastier som Rothschild, Rockefeller & Morgan for å nevne de viktigste. Politikerne våre er nok bare nikkedukkene deres 😦

  10. Jeg kan ikke annet enn si meg enig med deg Sven. Hvorfor er vi nordmenn så opptatt med å hate?
    Men….. fenomenet er langt fra nytt. Nordmenn har i all tid lett etter noen de kan hate og bruke som syndebukker for det meste vi mener er galt, farlig og/eller truende. Før annen verdenskrig var jøder og “sigøynere/tatere” vi hatet. Så langt inne satt det at myndighetene faktisk diskuterete tiltak som f.eks tvangs-sterilisering for å bli kvitt dem. Senere i norges-historien ble samene utsatt for lignende forfølgelse fra myndigheten og av såkalte etniske nordmenn. På slutten av -60 og begynnelsen av 70-tallet var det ganske mange fra distrikter rundt i Norge som flyttet på seg. De aller fleste dro til større steder og byer på østlandet. Disse «fremmede» ble fort lagt for hat og ble sett på som en trussel. Tro meg, jeg vet. Jeg og min familie flyttet i 1971 til Rælingen, og det gikk ikke lange tiden før hetsen og hatet ble en del av min hverdag. Jeg skal ikke komme nærmere inn på hva vi ble kalt og/eller fikk skylda for av verdens elendighet, men det var nok til at jeg har full forståelse for hvordan det føles å være innvandrer i Norge.
    På -70-tallet begynte det å komme endel arbeidsinnvandrere fra India, Pakistan og fra noen Nord-Afrikanske land (bl.a fra Marokko). Disse menneskene som samfunnet vårt hadde invitert hit fordi vi manglet arbeidskraft ble ganske snart nye hatobjekter.
    Jeg tror noe av svaret på hvorfor det er sånn handler om ett par ting. Dårlig selvbilde hos mange og frykt for å se at det faktisk kan være os selv det er noe galt med. Det er mye lettere og tryggere å finne andre å skylde på, hate og la all frustrasjon gå ut over.
    Jeg syns innimellom mange nordmenn oppfører som sauer. De følger blindt den som bræker høyest, uansett om denne er på vei inn i selvdestruksjon.
    Jeg følger endel med i politikken og jeg ser en retorikk fra den ytre høyre siden som minner meg veldig om det man i politikken kaller for nasjonalsosialisme. En politikk som kynisk bruker populistisk skremselspropaganda og løfter i hytt og pine om alt som skal bli så bra for å lokke til seg tilhengere. Og det ser dessverre ut til at de langt på vei har lykkes. Det ser jeg f.eks av noen av kommentarene som har kommet på innlegget ditt og andre steder det ytres noe om samfunnsproblemer.
    Som sagt jeg er enig med deg om landet vårt ikke er til å kjenne igjen. I alle fall ikke ut fra det glansbildet vi nordmenn tegner av oss selv og landet vårt, som vi egentlig helst vil ha helt for oss selv. Med olje, rikdom og trangsyntheten.

    Ps.
    Jeg er også litt i tvil om jeg skal heise det noske flagget 17. mai. Siden jeg oppholder meg i Sverige den dagen vet jeg ikke helt om jeg skal skryte av å være norsk.

  11. Sven Henriksen klarer du ikke å lese de ytringer du er sterkt uenig i har du et problem, når du skal si hva du mener.i ettertid Jeg er enig med deg i at det er ytringer som angriper en person, med ukvemsord ikke har noe i en debatt å gjøre. men setter media lokk på de ekstreme ytringer. gjør de seg selv, og verden en bjørnetjeneste å skyter seg selv i bena..

    Jeg leser et innlegg der vedkommende vurderer å ikke representere Norge med det norske flagg lenger i utlandet, etter at noe politikere har sagt at det ikke er noen problem å bruke andre flagg i 17. mai toget, Når dette kommer fra en politiker blir det mer alvorlig, Om en vanlig borger sier dette, er det ingen som reagerer på det. En sak vet jeg, og det er at det er mange som vurderer å gjøre alvor av å ikke reklamere for frihetsdagen til Norge i utlandet mer.

    Det beste som kan skje er at det dannes et nytt parti i Norge, som tar hensyn til alle grupper i samfunnet, og at en blir kvitt alle de politikere som flyr i korridordørene på stortinget, som har fått den uvanen av og kun forsvare, å ta hensyn til sine egne sære meninger venner og venner venner, Siden det også er det norske folk som betaler deres lønninger, og da får de være fornøyd med det.

    Jeg har sagt det før, men kan si det igjen, stopper ikke denne kamelglupske naive politiker gjengen den
    uhemmede innvandringen til Norge, ender Norge i kaos og anarki,

  12. Det ble veldig stilt i kommentar feltene her etter vært……. Selv tror eg at eg ble stemplet som rasist, tross alt at eg liker mange av våre nye landsmenn, men problemet var vel kanskje at eg ikke liker våre nye kriminale landsmenn???? Må for all del ikke gre alle over samme kam… Kan en komme, må alle få komme…… For ja det har vi vel egentlig ikke nok av i fra før….. Gjorde ikke våre etniske landsmenn en god nok jobb??? Har politiet for lite å gjøre???? Mitt spørsmål er.. Er Ola Nordmann rasist fordi han setter spørsmåls tegn ved dårlig integreringspolitikk, kriminalitet utført av nye landsmenn på vent, eller av besøkende som renner over grensen??? Det er forskjell på å hjelpe mennesker i nød eller tilrette legge for mennesker som ønsker seg en ny start i et land uten konflikter, men å sette døren på vidt gap er vell kanskje å gå noe for langt……… De som reagerer er vel folk som har fått føle det på kroppen, eller har sett hva dette innebærer…. Er lett å si at ja da gi plass til alle så lenge de ikke camper i hagen min, men hva om de gjorde akkurat det og tok med seg halve huset ditt når de dro… Og OBS.. Jo mange kan campe i hagen og ingenting skjer, bare masse nye hyggelige venner fra all verdens hjørner, men om en skal være solidariske???? Det sitter faktisk veldig mange gamle, syke, demente og enslige rundt om i norges land… Altså Ola Nordmenns der ute som bare venter på å bli oppdaget.. Hva med dem??? Er ikke vi rasistiske som driter i dem og åpner plass for alle andre????? Poenget: Vi alle er mennesker med behov.. Drite og tisse først, så spise og sove, så elske og tilhørighet, så engasjere og selvrealisere…. Hvorfor er det så utrolig mer viktig å hjelpe dem utenfra med dette når vi har tusenvis i vårt eget land som ikke får dekket disse behovene??? Hvorfor krangler vi og diskuterer og kaller hverandre stygge ting, når faktisk våre nærmeste ikke får hjelpen de trenger.. Hvorfor skal det være så viktig å ha en folkeaksjon og penge innsamling for noe som vi ikke engang vet at pengene når frem til??? Hva er forskjellen på en lidende Ola Nordmann og en lidende person fra et eller annet land???? Hvem kan kalkulere tap, lidelse, sorg, ensomhet og vanskelige tider mot et annet menneskes tilsvarende opplevelser??? En person kan gå i gjennom krigen og komme helskinnet ut, en annen kan miste sin hund og gå rett i grus….. Der er ingen fasit svar og dog heller ingen resept… Vi må prøve så godt vi kan å akseptere hverandre og det synes eg de fleste gjør med godt mot, men når urett skjer, gang på gang, og info samles sammen og en står igjen med en bestemt gjerningsmann (delt på x antall grupper i det norske samfunn) så må Ola Nordmann få lov til å si «hei du, eg er redd, eg er skeptisk, eg har fått nok, eg vil ha det sånn vi hadde det på 70-80 tallet etc…. Hvorfor skal vanlige mennesker som viser både empati og solidaritet for både sin familie, naboer og utenforstående betraktes som rasistiske fordi de ikke like lett godtar alt det som skjer rundt dem… Dem som sier at vårt land er like trygt som før er naive, men hvem får skylden.. Jo de årvåkne.. «Ja slemme folk som bare tenker på seg selv».. Ja det tenkte sikkert også mannen som stjal min moped, og han var faktisk norsk ;). Men løsningen: Kanskje vi alle i norges land skal bidra med 100 kr hver i mnd som skal gå til alle de nye som kommer og så kan staten prøve å ta vare på dem som alt er her inkludert de gamle Ola Nordmenns som bygget landet vårt og skapte den rikdommen vi har nå???? For mens vi krangler ligger de på korridor og vaskerom og lurer på hva det var de gjorde galt siden Norge ikke har råd til å ta vare på dem…….. 😦

  13. Her er en lenke til NRK som jeg også ønsker å kommentere http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7411754
    Det er utrolig hvor naive og dumme byråkrater og politikere kan bli. En vet at en må arbeide i mange år for å oppnå tilleggstrygd. Først kan en spørre hvorfor denne urett ovenfor det norske folk som har arbeidet til pensjonsalder. Dette vil også påvirke at innvandringen til Norge vil øke sterkt. Hva er meningen med dette som uansett vil undergrave all rettferdighet i det norske samfunn. Når slike ideer kommer fra politikere er de ikke verdt mer en den halve lønnen av det de har i dag, og redusert gullpensjon. Få de byttet ut hele gjengen på stortinget av selvopptatte politikere med kun sine egne særinteresser i front. med gutteklubben grei som forbilde.

Legg igjen en kommentar

