JAKTEN PÅ HØYE HÆLER I EAST VILLAGE

SAMSUNG CAMERA PICTURESJAKTEN PÅ HØYE HÆLER I EAST VILLAGE

Jeg har grudd litt.

Jeg mener, en godt voksen mann ut på handletur i de mest dekadente butikkene i East Village på jakt etter damesko størrelse 44? Jo da, ingenting å grue for. I New York er det ikke en kjeft som løfter på et øyelokk over en bagatell som dette. Det var Oh yes sir, no problem, take a seat! Og inn kom en ung mann med høy hanekam og en dame i skotsk kilt for å hjelpe bondetuppa fra höga nord som deiset svett ned i en blodrød lakksofa i sjappa som heter «TRASH AND VAUDEVILLE» – smak på navnet.

Jeg forklarer at jeg skal overleve på scenen i to timer med disse skoene, at jeg ikke er så veldig trent på stylter osv. Ut av en fancy eske åpenbarer seg noen mordersko i sølv med røde polkadotter. Jeg vet ikke hvor høye hælene var, men da jeg fikk dem på greide jeg så vidt å stolpre meg bort til speilet. Livet ble plutselig veldig bratt. – Det krever noen timers øvelse, kvitret den unge mannen og tok en piruett på gulvet. Vel, sa jeg, det er nok ikke snakk om noen timer her i gården, dette kommer aldri til å gå!

Så til vill jubel fra ekspeditører og kunder gikk jeg kanossagang gjennom butikken i et par Westwoods i sort lakk, men ti cm hæl og platå. Men akk, jeg sa: Dette greier jeg en låt eller to, og så er jeg dead meat og yesterdays news!

Vel, etter å ha prøvd femten par sko innser jeg at jeg er glad jeg ikke er kvinne eller drag-artist, for høye hæler er ikke for menn over femti som er blitt litt fortunge med alderen.

Men kjole ble det, en kaftan i psykedelisk mønster som ikke gjør godt for figuren, men dog, og smykker som glittret nok til å lyse opp hele Manhattan. Så jakten på sko fortsetter. Det blir vel noen gode deiser fra Ecco eller helsesandaler!  Ha ha.

Men premiere på «SIW ANITAS GLADE JUL » blir det vettu, er det noe det er nok av i verden, så er det sko.

En kommentar om “JAKTEN PÅ HØYE HÆLER I EAST VILLAGE

  1. Skulle gjerne ha vært der, bak en av reolene eller en passe krok 🙂 Tror du godt kunne ha skrevet en komedie om dette også. Lykke til videre, med eller uten stylter. Beklager, «break a leg» er vel mer riktig her. 🙂 Mulighetene for det er sikkert vel så store om du tar det første valget, tenker jeg. 🙂

Legg igjen en kommentar

