JEG VIL STORME FRAM SOM EN GAL HEST

IMG_6526

(etter å ha lest nok en roman av Bukowski)

*

jeg vil storme fram som en gal hest

våkne på en benk et sted jeg aldri har vært

se giftige soloppganger, kjenne bootsene trekke vann

stå til knærne i sorg og synge med sprukne lepper

jeg vil vekk fra dette søvndyssende trygge

jeg vil høre historier fra bomullsmarkene, raspende sang

fra fyllefanter med englevinger og grå hårtufser

kysse en frossen port til leppene mine finner ro

jeg vil storme ned 10th avenue, kjenne lukt av sjøgress

kjenne hovene klapre mot hard vond asfalt

se skip som sank mot bunnen 500 år før jeg ble født

jeg vil storme fram som en gal hest med livet i hælene

kjenne fuglevinger som risper på innsiden av beinkorga

vandre rundt i en fremmed by, gå til grunne

lete etter åpne dører, steder med vennlighet og tente øyne

vrenge lommene for alt dette tunge jeg bærer på

pardon my french and fuck you too

*

Sven Henriksen 2013

Legg igjen en kommentar

