BARE PÅ GRUNN AV ET BRØD

2119058

I GÅR AFTEN så jeg Les Miserables i Kilden Teater og Konserhus i Kristiansand, og denne herren sitter fremdeles skjelven på Gardermoen på vei nordover.

Ja, noen ganger er det en fest å sette seg i teatersalongen, lene seg tilbake å nyte. Og gråte en god skvett.

Mot musikken i Les Mis er jeg totalt forsvarsløs. Men etter å ha sett en ca ti versjoner har jeg i det siste tenkt; nei nå er jeg lei. Men i går kveld da den store musikalmaskinen rullet i gang i fjæresteinene på palmekysten fikk den meg på kroken etter noen få minutter.

Aldri har jeg sett en tydeligere regi, mer detaljrikt spill av hovedrollene, og på toppen av det hele var det sjelden god lyd. Så får det være at man må leve med fire synther nede i grava. Men money talks, I know.

Espen Grjotheim er rett og slett den beste Jean jeg har sett, og forestillingen byr også på den beste Cosette, og den mest såre Fantine som gjør Anne Hathaways tette filmnærbilde til skamme. Makan! Espen Hana som krovert, hans griske frue, ja hele castet leverer! I dag er jeg rørt og stolt av min gamle hjemby.

Det eneste som er irriterende med forestillingen er at man ikke er med selv! 😀

Terning? En sexy 6’r

Legg igjen en kommentar

