JÆVLA SV-FITTE, BRENN I HELVETE!

562416_593006617376584_1438794193_n

JÆVLA SV-FITTE, BRENN I HELVETE!

Dette skrev et anonymt menneske til meg på denne bloggen og signerte med en norrønt dekknavn.

Vel, for det første er jeg ikke i besittelse av et kvinnelig kjønnsorgan, og for det andre har jeg aldri stemt SV. Så vet dere det.

Det eneste jeg gjorde var å be folk om å roe seg litt i den pågående debatten om romfolket.  Og er det noe du ikke må skrive om når du blogger så er det folks (ikke alle) mangel på empati. Det tar nøyaktig tre sekunder så ligger du der like synlig som en syltelabb på en jødisk frokosttallerken. Og da får du høre at du er idiot, en tulling som er for åpne grenser, som skal stilles til ansvar når landet har gått i dass, ja lista er lengre enn lang. Men altså..

Problemet på nettet er to ting. 1.Folk (ikke alle) kan ikke lese. 2.Folk leser andre ting inn i en tekst enn det som står der.

Og et enda større problem; folk leser bare overskriften og så hiver de seg på i kommentarfeltet og fosser over av innestengt raseri.

Hva er det du er så sint for? spør jeg av og til noen av dem. Trenger du litt trøst? Skal jeg sende deg noen penger? Er du sulten? Føler du deg forfulgt i ditt eget land? Hva er det, jeg er lutter øre?

Akk, da koker de over og skriver: Når du synker så dypt som nå gidder jeg ikke å diskutere med deg din soper! Og så følger hele den sedvanlige regla om korrupte AP-politikere, Jens&Co, bompengeordningen, pakk og fanteri som driter i syrinhekken til tante Gerd osv…

At du gidder den der bloggingen, sier noen av mine venner. La de bare holde på, de er jo ikke sånn når du møter dem face to face! Nei? Nei!

Jeg har sett voksne folk sparke bort et ynkelig pappkrus på Karl Johan, jeg har sett voksne menn skrike til somalske kvinner på ICA «…dere klekker faen meg som kaniner, jævla pakk! og det som verre er. Men skal vi bare la dem holde på? På nettet, og i det offentlige rom? Nei! Nei!

Og jeg synes det er direkte patetisk når folk sier: Jeg er ikke rasist altså, men jeg må bare få lov til å si at dette er mitt land også.

Ja, jeg blir sint når velfødde bortkjemte mennesker som nesten ikke har sett en dritt av resten av verden mener og tror masse om ting de ikke har greie på. Sælig gamle mennesker som fremdeles driver og onanerer på siste krig, men som ikke har lært noe som helst av å bli forfulgt og truet på livet. Der, nå fikk jeg sagt det!

Jeg synes PST og politiet burde ta en skikkelig gjennomgang av hva folk driver med på nettet. Gå flere folk etter i sømmene. Jeg mener når det skrives om væpnet opprør og et nytt landssvikeroppgjør så burde det ringe noen bjeller?

Og pressen? «SJEKK HVA SJEFEN DIN TJENER!» er hovedoppslaget i Dagbladet i dag. Ja, det var vel akkurat det vi trengte å vite i disse dager når ting er så fucked up at prester ser seg nødt til å sove ute i parken i solidaritet med forfulgte mennesker? Vi får i Guds navn håpe at en geistlig blir bitt av en flått, så er vel tabloidene der på røde rappen!

Så til deg som ikke en gang har et navn på nettet: Lett på rævva! Gjør noe med livet ditt. Stå opp for det du tror på. Forandre verden til et bedre sted for deg og dine om du er så jævla missfornøyd med absolutt alt. Hva som helst. Og dette skriver jeg i ytringsfrihetens navn, den friheten du mener tillater hva det skal være når du bruker anonymitetens taffatte ståsted. Og om du ikke har egen søppelbøtte, så gå ut å kjøp en! Det er en god begynnelse.

Brønnpissere! Takk for seg!

14 kommentarer om “JÆVLA SV-FITTE, BRENN I HELVETE!

  1. Tilbaketråkk: - JÆVLA SV-FITTE, BRENN I HELVETE! ‹ Bodø Nu

  2. Du skriver fantastisk bra! Du skriver det som mange tenker – men som ikke alltid kommer fram i nettdebattene da de overdøves av nett-trollene!

    • Nettrollene får lov til å ture frem fordi at folk glemmer den viktigste regelen i et debattfora:
      Don’t feed the troll!

      Dette betyr rett og slett at dersom man overser idiotene så vil de ikke få lov til å dominere debatten. I det øyeblikket man begynner å argumentere med de så har de vunnet.

      • jeg personlig føler det er riktig å mate dem. Det er en fin måte å komme frem med sine poenger. Mating av trollene kan bare få ett utfall: Folk får sagt det de mener på en god måte. Som denne bloggen gjorde! Det vil si, med mindre de blir til ragetrolls selv 😉

    • Personlig synes jeg ikke at dette var noe spesielt bra skrevet. Hele innlegget mangler struktur og er for det meste kun en tirade av masse rart.

  3. Folk som har angrepet deg på den måten er vel også gjerne de som har forma sin verdensoppfatning utfra VG og tabloidene. De fyrer seg opp og spiser overskriftene som jeg spiser Sørlandschips. Noe av den samme adferden finnes blant folk med eks adhd. Det er trist at folk ikke kan sette seg i’nn i saker litt mer. Bruke hjerneressursene sine på å forstå og ikke på sinne. Når jeg leste dette så får jeg også kyst til å skrive blogg,virkelig! Det er jo litt deilig å kunne erte på seg sånne også da,og så avvæpne dem litt. Vise dem forståelse faktisk,ironisk nok.

  4. Takk for at du ikke lar deg skremme av hatefulle mennesker. Det er godt å lese det du skriver, og jeg håper de som trenger det mest også leser dette. Norge er er et rart land – her finnes det ingen rasister. Ingen vil kalles rasist, selv om de kommer med ytringer som er så rasistiske at de går nynazister en høy gang. Og når det gjelder romfolket, er det jo OSS det er synd på. Stakkars oss som må se på de fattige menneskene og konfronteres med verden utenfor vår rikmannsboble. Huff og huff, få dem vekk slik at vi slipper å ta stilling til om vi skal slenge noen kroner fra vår overflod i koppen, gå videre og late som ingenting, eller i verste fall gi dem et hatefullt spark. Det er grusomt å måtte forholde seg til ynkelig fattigdom, dette burde vi da virkelig bli spart for.
    Takk igjen, gleder meg til neste blogg!

  5. «Jeg synes PST og politiet burde ta en skikkelig gjennomgang av hva folk driver med på nettet. Gå flere folk etter i sømmene. Jeg mener når det skrives om væpnet opprør og et nytt landssvikeroppgjør så burde det ringe noen bjeller?»

    – For meg så lukter dette av overvåkning og sensur lang vei. Bare fordi at en person kommer med oppgulp og idiotiske utsagn betyr ikke at den personen har gjort noe galt. Så hvorfor skal man da ty til overvåkning? Det vil alltid finnes troll og duster på Internett, men løsningen er ikke å bedrive storstil overvåkning av mennesker (selv om de er idioter).
    Her gjelder prinsippet om uskyldspresumpsjon: enhver skal anses uskyldig inntil det motsatte er bevist.
    Den beste måten å bekjempe nettroll på er ved å overse de.

    «Og jeg synes det er direkte patetisk når folk sier: Jeg er ikke rasist altså, men jeg må bare få lov til å si at dette er mitt land også.»

    – Hvorfor er det patetisk? Har de ikke lov til å si det?

    «Jeg har sett voksne folk sparke bort et ynkelig pappkrus på Karl Johan, jeg har sett voksne menn skrike til somalske kvinner på ICA “…dere klekker faen meg som kaniner, jævla pakk! og det som verre er. Men skal vi bare la dem holde på? På nettet, og i det offentlige rom? Nei! Nei!».

    – Gå til fysiske angrep på noen er ulovlig så her er jeg ikke helt sikker på hva du prøver å få frem.
    Når det gjelder verbale angrep så bør ikke en ytring ære ulovlig så lenge det forblir kun det: en ytring. Ærekrenkelser er så subjektivt at det er bortimot umulig å håndheve det, noe som er grunnen til at ingen har blitt dømt for ærekrenkelser på flere tiår her i Norge. Det som en person kan oppfatte som sårende gjelder ikke nødvendigvis for en annen person.
    Folk må slutte å være så jævla hårsåre. Det er bare å overse idiotene: problem solved. Dersom man likevel velger å skjelle ut folk i offentlighet oppnår de kun en ting: fremstille seg selv som idiot.

  6. Objektivisten. Objektiv? Særlig. Men det var vel det som var poenget. Det ER lov å ytre sin mening. Da er det bare niknavnet som blir litt rart. Jaja. Ikke så viktig i den store skremmende verden, kanskje.

  7. Akk ja.. jeg tror du har ett og annet å lære om verden selv. Den blir aldri perfekt, og politikk endrer ikke noe, ikke egentlig. Den endrer ikke mennesker. Vi er ikke perfekte, og uansett hvor mye noen idealistiske grobianer eller enfoldige regnemestere vil gjøre en forskjell, så gjør de ikke det. Folk flest gjør så godt de kan, og folk er født forskjellig. Slikt blir det forskjeller av. Spesielt om man liberaliserer noenting som helst.

    Du må roe nussene dine selv. Og ikke snakk om korrekthet. Selve kilden slik jeg ser det for korrekthet handler ikke verken om kjønnskamp eller raser; det er noe mye verre, det er rett og slett hat for eldre, og alt som er gammelt.

  8. For meg var dette et innlegg som ga meg mange tanker, tanker som jeg selv også har hatt til «behandling». Flott og levende skrevet og jeg kommer garantert tilbake for å få med meg mer. 😉 Her er det ikke bare fine ord, som en en og annen gang kan råke bort i.

    Takk for dagens servering, så dukker jeg opp igjen når tiden passer inn for det. 😉

  9. Tilbaketråkk: GRÅT, ELSKEDE MANN ‹ Bodø Nu

  10. Tilbaketråkk: - Er jeg den eneste høyrøstede homo-same? ‹ Bodø Nu

Legg igjen en kommentar